Zabudowa stoisk targowych nie może przede wszystkim kolidować z bezpieczeństwem ludzi.
Rodzaj przestrzeni prezentacji stoiska, którą wybiera klient, a także powierzchnia przestrzeni wystawienniczej znacząco wpływa na systemy wystawiennicze. Producent musi przede wszystkim uzyskać informacje, do czego dąży klient, który chcę wziąć udział w wystawie. W zależności od położenia stoiska jego konfiguracja może być kątowa, centralna lub boczna. Lokalizacja wpływa również na wielkość konstrukcji.
Budowa stoisk wystawienniczych może obejmować dodatkowe wyposażenie. Tak więc, w oparciu o cel projektowy, konwencjonalnie wyróżnia się następujące stanowiska:
Sukces firmy na wystawie zależy w dużej mierze od ekspozycji, dlatego maksymalną uwagę przywiązuje się do opracowania rozwiązania projektowego. Projektowanie odbywa się w ścisłej współpracy z architektami, inżynierami i projektantami. Projekty są zgodne z przepisami technicznymi poszczególnych wydarzeń, są stabilne, niezawodne, dobrze oświetlone i przyciągają uwagę odwiedzających dzięki starannie przemyślanemu elementowi marketingowemu.
Właściwa aranżacja stoisk targowych w znacznym stopniu może wpłynąć na postrzeganie danej marki przez potencjalnych klientów oraz przyszłych partnerów handlowych i biznesowych.